کد مطلب: 170827
آيا انکار مسئولين، دردي از بيکاري چهارمحال و بختياري دوا مي‌کند؟
تاریخ انتشار : 1395/08/05 15:19:19
نمایش : 1331
وضعيت بيکاري در اين استان و در بين خانواده‌ها کاملا مشهود است پس دليل انکار اين موضوع که چهارمحال و بختياري استان دوم به لحاظ بيکاري است چه مي‌تواند باشد؟














به گزارش هفت چشمه به نقل از جهانبين نيوز؛ بيکاري واژه‌اي که همه اين روزها در چهارمحال و بختياري با آن آشنا هستند، سرنوشتي که بچه‌هايمان با ترس از آن وارد مدرسه مي‌شوند، درس مي‌خوانند، انتخاب رشته مي‌کنند، وارد دانشگاه مي‌شوند اما ناگزير به آن تن مي‌دهند.

در هر خانواده‌اي که نگاه کني يک يا چند فرزند تحصيل‌کرده بيکار وجود دارد ودرد زماني دوچندان مي‌شود که نان‌آور خانواده هم به دليل تعطيلي کارخانه‌ها، کم‌آبي و... بيکار است.

نيروي انساني سرمايه‌اي نخ‌نما و تکراري اما مهم و استراتژيک براي هر جامعه‌ايست که به‌واسطه بيکاري و پر شدن اين زمان با کارهايي چون اينترنت‌گردي، خيابان‌گردي، اعتياد و... هدر مي‌رود.

چهارمحال و بختياري استاني کوچک در جنوب غربي کشور است که شاهراه ارتباطي ميان بنادر جنوب با فلات مرکزي ايران، همسايه دو قطب بزرگ صنعتي و کشاورزي همچون اصفهان و خوزستان، توليدکننده مواد دامي به واسطه حضور عشاير، داراي فرهنگ، آئين، ميراث فرهنگي، ابنيه تاريخي و... است، اما با تمام اين تفاسير سال‌هاست که يدک‌کش واژه محروميت شده، موضوعي که با نگاه به صنعت، گردشگري، کشاورزي، معيشت مردم، بازار، قدرت خريد و هر شاخص ديگري مي‌توان آن را ديد.

بر اساس آمار اعلام شده نرخ بيکاري در چهارمحال و بختياري ۱۷.۸ درصد است و اين استان بعد از کرمانشاه در جايگاه دوم قرار گرفته و به عنوان دومين استان بيکار در کشور معرفي شده است.
 

انتخاب چهارمحال و بختياري به‌عنوان دومين استان بيکار در کشور را قبول نداريم

عباس جزايري مديرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعي چهارمحال و بختياري در ستاد ساماندهي امور جوانان اين استان با اشاره به اينکه دولت تدبير و اميد براي ۲۵ هزار و ۲۵۰ نفر در اين استان اشتغالزايي کرده افزود: در دولت قبل ۴ هزار و ۵۰۰ نفر در قطب‌هاي صنعتي چهارمحال و بختياري مشغول به کار بودند اما اين تعداد در دولت تدبير و اميد به ۸ هزار و ۷۰۰ نفر رسيد.

وي با بيان اينکه ۴۶ هزار و ۸۰۰ بيکار از سال ۱۳۸۰ در سامانه اين اداره ثبت‌نام کرده بودند ادامه داد: با پالايش‌هاي صورت گرفته در اسفند ۹۴ اين تعداد به ۲۹ هزار نفر کاهش يافت و از اسفند تا به امروز تعداد افراد ثبت‌نام شده در اين سايت به ۳۳ هزار و ۲۵۰ نفر رسيده است.

جزايري در ادامه گفت: اگر تعداد افرادي که در سايت تعاون، کار و رفاه اجتماعي چهارمحال و بختياري ثبت‌نام نکرده‌اند را حداکثر ۵ هزار فرض کنيم تعداد تعداد کل افراد بيکار در اين استان ۳۸ هزار و ۲۵۰ نفر هستند.

مديرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعي چهارمحال و بختياري نرخ بيکاري در اين استان را ۱۲.۵ درصد دانست و تاکيد کرد: ما نرخ بيکاري ۱۷.۸ درصد در چهارمحال و بختياري و انتخاب اين استان به‌عنوان دومين استان بيکار قبول نداريم.

به گزارش جهانبين نيوز؛ وضعيت بيکاري در اين استان و در بين خانواده‌ها کاملا مشهود است پس دليل انکار اين موضوع که چهارمحال و بختياري استان دوم به لحاظ بيکاري است چه مي‌تواند باشد؟

انتهاي پيام/570ه/1026ج
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg